ESP-IDF v6.0-dev-986-g5b11d5b26a running on macOS.
I can only find esp_cam_ctlr_alloc_buffer in dvp_spi_lcd_main.c at line 162 right at the beginning of app_main()
Code: Select all
cam_buffer = esp_cam_ctlr_alloc_buffer(cam_handle, cam_buffer_size, EXAMPLE_DVP_CAM_BUF_ALLOC_CAPS);
so its not actually defined anywhere.
I have replaced it with your suggested line and now I get a 5 more errors:
Code: Select all
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c: In function 'lcd_display_init':
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c:96:5:error: implicit declaration of function 'esp_lcd_panel_reset'; did you mean 'esp_lcd_panel_io_del'? [-Wimplicit-function-declaration]
96 | esp_lcd_panel_reset(panel_handle);
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| esp_lcd_panel_io_del
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c:97:5:error: implicit declaration of function 'esp_lcd_panel_init'; did you mean 'esp_lcd_panel_io_del'? [-Wimplicit-function-declaration]
97 | esp_lcd_panel_init(panel_handle);
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~
| esp_lcd_panel_io_del
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c:98:5:error: implicit declaration of function 'esp_lcd_panel_invert_color'; did you mean 'esp_lcd_panel_io_tx_color'? [-Wimplicit-function-declaration]
98 | esp_lcd_panel_invert_color(panel_handle, true);
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| esp_lcd_panel_io_tx_color
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c:101:5 error: implicit declaration of function 'esp_lcd_panel_disp_on_off'; did you mean 'esp_lcd_panel_io_del'? [-Wimplicit-function-declaration]
101 | esp_lcd_panel_disp_on_off(panel_handle, true);
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| esp_lcd_panel_io_del
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c: In function 's_camera_get_finished_trans':
..../camera-dvp_spi_lcd/main/dvp_spi_lcd_main.c:220:5 error: implicit declaration of function 'esp_lcd_panel_draw_bitmap' [-Wimplicit-function-declaration]
220 | esp_lcd_panel_draw_bitmap(ctx->panel_hdl, 0, 0, CONFIG_EXAMPLE_CAM_HRES, CONFIG_EXAMPLE_CAM_VRES, trans->buffer);
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~